Home » Znani kierowcy » Samochodowe podróże marzeń – Alaska i Kanada
Znani kierowcy

Samochodowe podróże marzeń – Alaska i Kanada

Ola i Karol Lewandowscy

Blogerzy, youtuberzy, podróżnicy, autorzy książek z serii „Busem Przez Świat”

Zawsze marzyliśmy o tym, żeby podróżować po świecie, ale wydawało nam się to drogie i niebezpieczne. Mimo wszystko postanowiliśmy spróbować. 8 lat temu kupiliśmy starego busa, pomalowaliśmy go w kolorowe barwy i ruszyliśmy przed siebie. Odwiedziliśmy ponad 50 państw na 5 kontynentach, a wszystkie nasze przygody opisywaliśmy na blogu www.busemprzezswiat.pl i w naszych książkach.

W zeszłym roku postanowiliśmy wyruszyć w największą podróż w historii naszego projektu – „Busem przez 3 Ameryki”. W ramach pierwszego etapu przemierzyliśmy ponad 20.000 km i odwiedziliśmy najpiękniejsze miejsca Alaski i Kanady.

Alaska i Kanada to raj dla każdego, kto kocha podróże samochodowe i naturę. Niekończące się drogi prowadzą tysiącami kilometrów przez dziką puszczę, a po drodze mijamy malownicze jeziora oraz imponujące góry i lodowce. Do tego na każdym kroku możemy spotkać w dziczy łosie, grizzly czy karibu. Wiele osób rezygnuje z tego wszystkiego, myśląc, że podróż przez Alaskę i Kanadę musi być droga. Ale organizując podróż na własną rękę i znając kilka sprawdzonych sposobów, możemy to zrobić dużo taniej.

Od czego zacząć?

Jeżeli mamy tylko kilka tygodni, to naszą podróż najlepiej zacząć w Vancouver na zachodnim wybrzeżu Kanady – loty można znaleźć nawet za 1500 zł w jedną stronę. Najlepiej rezerwować z około 4-miesięcznym wyprzedzeniem, szukając ich np. za pomocą porównywarki skyscanner.pl.

Polacy do Kanady nie potrzebują wizy – wystarczy za 7 dolarów wyrobić przez internet pozwolenie eTA. Wiza będzie za to niezbędna na Alasce. Wyrobienie jej zajmuje kilka tygodni i aktualnie kosztuje 160 dolarów.

Wypożycz lub kup auto

Po Alasce i Kanadzie najlepiej przemieszczać się swoim samochodem. Można albo wypożyczyć auto (najlepsze ceny ma wypożyczalnia Thrifty – auto wypożyczymy już za 50-100 dol. za dzień) albo kupić auto na miejscu. Za kilka tysięcy dolarów kupimy auto w przyzwoitym stanie, a po całej podróży możemy je sprzedać. Poniesiemy wtedy tylko koszty paliwa i ubezpieczenia (kilkadziesiąt dolarów za miesiąc).

Ola i Karol Lewandowscy: Hotele potrafią być dosyć drogie, ale to, co najpiękniejsze zarówno w Kanadzie jak i na Alasce to natura. Dlatego warto zaopatrzyć się w namiot lub wstawić materac do samochodu – jest tu pełno darmowych albo bardzo tanich stanowych kempingów.

Najpiękniejsza trasa Kanady

Prosto z Vancouver koniecznie trzeba udać się na trasę Icefield Parkway, która jest uważana za najpiękniejszą w kraju. Jest to ponad 200 km malowniczą drogą, która wiedzie przez kanadyjskie Góry Skaliste. Droga prowadzi przez 2 piękne Parki Narodowe – Banff i Jasper. Po drodze można podziwiać wspaniałe góry, wodospady i błękitne jeziora oraz wybrać się na jeden z setek szlaków.

Noclegi w naturze

Hotele potrafią być dosyć drogie, ale to, co najpiękniejsze zarówno w Kanadzie jak i na Alasce to natura. Dlatego warto zaopatrzyć się w namiot lub wstawić materac do samochodu – jest tu pełno darmowych albo bardzo tanich stanowych kempingów. Gwarantowana bliskość natury i przepiękne widoki. Darmowych i tanich kempingów najlepiej szukać za pomocą̨ aplikacji iOverlander.

Parki narodowe i malownicze szlaki

Warto wybrać się na jeden z setek pięknych szlaków. Symbolicznym celem naszej podróży na Alaskę było przejście szlaku Stempede Trail, prowadzącego do autobusu Aleksandra Supertrampa, którego historię opowiada film „Into The Wild”. Trekking jest bardzo trudny, w wielu miejscach jest poprzecinany rzekami i zalany, i zginęła na nim już niejedna osoba. Potrafi zająć nawet 3 dni w jedną stronę i polecamy go tylko doświadczonym piechurom.

Ważne – na szlakach jest dużo niedźwiedzi, dlatego najlepiej wędrować większą grupą i wydawać dużo odgłosów!

Po więcej porad i niesamowitych opowieści, sięgnij po naszą książkę „BUSEM PRZEZ ŚWIAT. ALASKA I KANADA”!